הכנסת אישרה בטרומית: מעצר עד תום ההליכים בעבירות נשק

איתי גדסי No Comments on הכנסת אישרה בטרומית: מעצר עד תום ההליכים בעבירות נשק

אושר בטרומית: עבירות נשק שעונשן שבע שנות מאסר, יוגדרו בחזקת מסוכנות לעניין מעצר עד תום ההליכים

צילום: דוברות המשטרה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיה עבירות נשק אשר נקבע להן עונש מאסר של שבע שנים או יותר, יוגדרו כעבירות אשר מקימות חזקת מסוכנות לעניין מעצר עד תום ההליכים. הצעה של חבר הכנסת אחמד טיבי. 37 חברי כנסת תמכו בהצעה והיא תועבר לוועדת חוקה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק היא להילחם בתופעה של החזקת נשק שלא כדין, אשר מסכנת וגובה מחיר כבד של חיי אדם. תופעת החזקת נשק שלא כדין קיימת בכל המגזרים אולם בפועל, היא נרחבת במיוחד בחברה הערבית. ההערכות מדברות על כך כי היקף השימוש הבלתי חוקי בנשק בקרב החברה הערבית נאמד במאות אלפי כלי נשק. בשנת 2020 נתפסו על ידי המשטרה למעלה מ-3,000 כלי נשק ואמל"ח בחברה הערבית, נעצרו 4750 חשודים בגין שימוש בלתי חוקי בנשק והוגשו למעלה מ-1,300 כתבי אישום בנושא.

"למעלה מ-90% מהנשאלים בסקר של יוזמות אברהם בנוגע למדד הביטחון האישי והקהילתי בחברה הערבית סבורים כי העונשים הקלים בעבירות שימוש בנשק הם הגורם המרכזי לשימוש בו. הגדרת עבירות נשק שנקבע להן עונש של שבע שנים או יותר כעילה נפרדת למעצר עד תום ההליכים, כמוצע בהצעת החוק, תסייע למיגור התופעה. הדבר ישקף את עמדת המחוקק ביחס לחומרת העבירה ומידת מסוכנותה לציבור".



0 תגובות